Regiunea Bruxelles interzice mașinile diesel începând cu 2030 și cele pe benzină, din 2035

de
Adrian Cojocaru
25
June
,
2021

Guvernul regional din zona Bruxelles a anunțat că a luat o decizie majoră în ceea ce privește traficul din capitala Belgiei, dar și zona metropolitană. Șoferii care au mașini pe bază de combustibili fosili nu vor mai avea voie să circule deloc cu aceste mijloace din transport în cel mult 10-15 ani. Nu scapă de această măsură nici măcar cei care conduc scutere sau motociclete.

Autoritățile din regiunea Bruxelles și-au propus ca până la jumătatea acestui secol să scapă de orice fel de emisii de dioxid de carbon provenite de la trafic, așa că au luat decizia radicală de a interzice circulația autoturismelor poluante în următorul deceniu și jumătate. Astfel, primele care nu vor mai avea voie pe șosele din 2030 sunt mașinile diesel, iar cele pe benzină vor mai putea circula doar până în 2035. Măsura se aplică și autoturismelor pe bază de GPL. Nu scapă de această interdicție nici măcar cei care au vehicule hibrid!

Decizia va fi implementată și mai rapid în cazul vehiculelor pe două roți. Astfel, din 2025 vor fi interzise scuterele diesel, iar din 2028 cele pe benzină. În schimb, motocicliștii vor mai putea circula în regiunea Bruxelles până în 2035.

Agenția de mediu din Bruxelles spune că traficul este responsabil pentru 30% din emisiile de dioxid de carbon, iar acest nivel a rămas constant din 1990 încoace. Măsura impusă acum ar trebui să prevină 100-110 decese anuale cauzate de emisiile toxice din trafic, dar și să reducă gazele cu efect de seră cu până la 75% până în 2035.

Ca o alternativă la interzicerea mașinilor diesel și pe benzină, autoritățile din regiunea Bruxelles promit că vor instala 22.000 de încărcătoare pentru mașini electrice și vor investi major în rețele de transport în comun. Doar anul acesta au alocat un buget de 1,2 miliarde de euro.

Belgia se aliniază așadar politicii Uniunii Europene ca până în 2050 UE să atingă obiectivul de neutralitate din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon. În martie anul acesta, nouă țări de pe Bătrânul Continent au cerut Uniunii Europene să interzică comercilizarea autoturismelor diesel și pe benzină în tot spațiul UE.

Subiect principal:
Mobilitate urbana

Impactul poluării asupra mediului în România.

Românii pierd
11 ani
din viață din cauza poluării
peste
25.000
de români mor anual în România
Bucureștiul pierde anual
6 mld. €
din cauza poluării

Alte știri despre mediul înconjurător:

Octavian Berceanu pleacă de la șefia Gărzii Naționale de Mediu. Cine a decis eliberarea din funcție
Autorități de mediu

Octavian Berceanu pleacă de la șefia Gărzii Naționale de Mediu. Cine a decis eliberarea din funcție

În Monitorul Oficial a apărut decizia premierului Florin Cîțu de a-l elibera pe Octavian Berceanu din funcția de comisar general cu rang de secretar de stat, al Gărzii Naționale de Medu

Citește articolul
S-au lansat CURSURILE ECO by Nature Talks
Educatie de mediu

S-au lansat CURSURILE ECO by Nature Talks

Cursurile îți prezintă sfaturi ușor de pus în practică astfel încât să devii eco-friendly, să îți optimizezi cheltuielile și să ai grijă de mediu!

Citește articolul
Transportul public poate fi plătit cu deșeuri reciclabile în mai multe orașe din țară
Transport

Transportul public poate fi plătit cu deșeuri reciclabile în mai multe orașe din țară

Metrorex anunță că în perioada 2-20 august, călătorii care aduc 5 deșeuri reciclabile, vor primi o cartelă gratuită la metrou

Citește articolul
ANALIZĂ NATURE TALKS. Cât costă transportul public în București VS alte orașe din Europa
Transport

ANALIZĂ NATURE TALKS. Cât costă transportul public în București VS alte orașe din Europa

Nature Talks a analizat tarifele și tipurile de tichete din mai multe orașe europene și a făcut comparații

Citește articolul