Viitorul e electric. Fabricarea mașinilor electrice ar putea costa la fel ca a celor pe combustibil, până în 2024

de
Teodora Iacob
23
October
,
2020

Un raport UBS estimează că în cel mult patru ani costul de fabricare al unei mașini electrice nu va fi mai mare decât cel al producerii unei mașini care folosește combustibili fosili. Mai mult, unele companii auto vor produce exclusiv vehicule electrice.

Datele prezentate de UBS și citate de The Guardian arată că producătorii auto se orientează din ce în ce mai mult spre o producție exclusivă de mașini electrice în următorii ani.

foto: storyblocks.com

Miza: baterii mai ieftine

În prezent, cea mai mare problemă pentru producătorii auto este cea a bateriilor. Constructorii vor să ofere vehicule cu o autonomie cât mai mare, dar asta înseamnă baterii cu o capacitate mai mare. Obținerea lor se face însă la costuri ridicate, așa că o treime din costul total al mașinii îl reprezintă bateria. UBS estimează că în următorii doi ani costul de producere al bateriilor electrice se va reduce cu 1.900 de dolari, ceea ce se va reflecta și în prețul mașinii.

Pentru a obține baterii mai eficiente la costuri mai reduse este nevoie de investiții uriașe. UBS arată că Tesla și Volkswagen vor investi 33 de miliarde de dolari în producerea și vânzarea de mașini electrice.

2025, anul cheie

Tim Bush, analist UBS susține că din 2025 nu vor mai fi prea multe motive să cumperi o mașină care folosește benzină sau motorină. Viitorul este al celor electrice, în condițiile în care tot mai multe țări din întreaga lume vor interzice în următorii ani comercializarea de mașini noi non-electrice. În plus, producătorii renunță și ei încă de pe acum să mai fabrice mașini pe benzină sau motorină pentru că acestea nu vor mai avea unde să circule.

Mai mult, ar putea să dispară inclusiv mașinile hibrid, care folosesc și energia electrică și cea a unui motor cu combustie internă, în condițiile în care costul bateriilor va fi mai mic. Producătorii vor construi doar mașini electrice.

foto: storyblocks.com

Dacă în urmă cu doar câțiva ani pe piața auto erau doar câteva modele electrice disponibile, acum aproape toți marii producători mondiali comercializează vehicule electrice. Mărcile celebre au acum și un echivalent electric.

foto: storyblocks.com

Diferența de preț se micșorează puternic

În încercarea de a cuceri piața, producătorii auto vin cu modele din ce în ce mai ieftine, iar în cazul mașinilor de lux, diferența de preț între modelul electric și cel convențional nu mai este așa de mare. Potrivit The Guardian, dacă un Volkswagen Golf costă 20.000 lire, un VW ID-3 poate fi cumpărat cu 29.000 lire.

În Marea Britanie, Jaguar Land Rover vinde singurul său model electric, I-Pace cu 64.000 de lire, în timp ce modelul clasic F-Pace costă 44.000 lire.

UBS estimează că până în 2025 mașinile electrice vor reprezenta 17% din piața auto la nivel global, iar până în 2030 vor ajunge la 40%. Practic, în cel mult un deceniu, din 10 mașini vândute 4 vor fi electrice.

Subiect principal:
Poluarea mediului

Impactul poluării asupra mediului în România.

Românii pierd
11 ani
din viață din cauza poluării
peste
25.000
de români mor anual în România
Bucureștiul pierde anual
6 mld. €
din cauza poluării

Alte știri despre mediul înconjurător:

ANALIZĂ NATURE TALKS. Cât costă transportul public în București VS alte orașe din Europa
Transport

ANALIZĂ NATURE TALKS. Cât costă transportul public în București VS alte orașe din Europa

Nature Talks a analizat tarifele și tipurile de tichete din mai multe orașe europene și a făcut comparații

Citește articolul
Transportul în comun din București se scumpește de la 1 august. Vor apărea bilete comune pentru metrou, autobuz și tramvai, valabile 90 de minute.
Transport

Transportul în comun din București se scumpește de la 1 august. Vor apărea bilete comune pentru metrou, autobuz și tramvai, valabile 90 de minute.

O călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei. Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și 90 de minute în transportul în comun terestru.

Citește articolul
Regiunea Bruxelles interzice mașinile diesel începând cu 2030 și cele pe benzină, din 2035
Mobilitate urbana

Regiunea Bruxelles interzice mașinile diesel începând cu 2030 și cele pe benzină, din 2035

Decizie radicală luată astăzi de autoritățile din capitala Belgiei în vederea atingerii obiectivului de neutralitate a emisiilor de dioxid de carbon în 2050

Citește articolul
Nature Talks, partenerul programului City Air, prima platformă națională de monitorizare a poluării din școli
Calitatea aerului

Nature Talks, partenerul programului City Air, prima platformă națională de monitorizare a poluării din școli

Proiectul-pilot a demarat în Capitală pe 8 iunie, când au fost instalate stații de monitorizare a calității aerului în 30 de școli din București. Stațiile măsoară calitatea aerului din interior și din exterior.

Citește articolul

Fii la curent cu toate informațiile despre mediul înconjurător.

Abonează-te la newsletter-ul Nature Talks.
Promitem să-ți trimitem doar articole și informații relevante despre poluarea mediului înconjurător, pe care le vei găsi interesante și utile.